Lastik Derinlik Testi

Lastik Derinlik Testi

            Mersin Oto Ekspertiz firmaları arasında seçkin bir yere sahip olan Mezitli Oto Ekspertiz firması olarak size araç lastik derinlik testi hakkında bilgi vererek lastik derinliği ve dişlerinin aşınması konularında bilgi vermek istiyoruz.

Lastik Diş Derinliği kolayca nasıl kontrol edilir: 1 TL. testi:

Lastik diş derinliğinizi ölçmek için 1 TL ya da 50 kuruşluk bozuk paralardan yararlanabilirsiniz. Dış taraftaki halka hem 1 liradan hem 50 kuruşta yaklaşık 4 mm. dir. Halka görünmeye başladğında 3 mm. civarında diş derinliği kalmış demektir. Bu durumda emniyetli bir sürüş denemiyi için lastikleri değiştirmenizi öneririz.

 

Lastiklerin erken ya da düzensiz aşınmasının sebepleri nelerdir:

            Nasıl araçlar, sürücüler ve sürüş alışkanlıkları birbirinden farklıysa, bütün lastikler de birbirinin aynı değildir ve farklı oranlarda aşınabilirler. Örneğin, spor arabalarda kullanılan yüksek performans lastikleri, bir sedan arabanın lastiklerinden daha hızlı aşınırlar. Ancak, bir lastiğin beklenenden daha erken aşınmasına ve/veya düzensiz biçimde aşınıp, gürültü ve sarsılmaya yol açmasına pek çok faktör sebep olabilir. Lastiklerin erken ve düzensiz aşınmasının sık rastlanan iki sebebi, lastiklerin hava basıncının doğru olmaması ve standartlara uymayan lastik ayarlarıdır.

Lastik sırtının aşınmasının birinci sebebi hava basıncının doğru olmaması:

            Bir lastik doğru ölçüde şişirilmediğinde, daha hızlı ve-/veya düzensiz biçimde aşınabilir. Araç üreticileri, sürüş rahatlığı, yol tutuşu ve yakıt tasarrufunda aracın performansını optimize edecek şekilde ön ve arka lastikler için uygun basınçları belirlemekle kalmaz, aynı zamanda lastiklerin aşınmasını da göz önünde bulundururlar. Lastik basıncının gerektiği şekilde olması, araçta lastiğin sırtına kuvvet uygulayan yüklerin, hızlanmanın, frenin ve viraj alma hareketlerinin dağılımını optimize eder. Eğer lastik basıncı çok düşükse veya çok yüksekse, lastik sırtının yola temas alanı, yapması gereken işleri yapmasına imkan verecek şekilde optimize edilmez. Dolayısıyla, sırtın farklı bölümleri daha hızlı ve/veya düzensiz bir şekilde aşınabilir.

            Bu sebeple, stepne dahil olmak üzere, tüm lastiklerinizin hava basıncını her ay kontrol edin. Ayrıca, uzun bir yolculuğa çıkmadan önce veya aşırı bir yük taşımayı planladığınız zamanlarda da bu kontrolü yapın. Araç üreticisinin, lastik basıncı ile ilgili şartlarını, sürücü kapısının üzerinde veya kapı sövesine yapıştırılmış bir etikette bulabilirsiniz. Önerilen lastik basıncıyla ilgili bilgilere araç kullanım kılavuzundan da ulaşabilirsiniz.

Lastik sırtının aşınmasının ikinci sebebi: standartlara uymayan lastik ayarları:

            Tekerlek ayarı olarak da bilinen lastik ayarı, aracın direksiyon ve süspansiyon parçalarının tekerleklerin hareketini kontrol eden ve birbirine bağlayan sistem ayarlaması anlamına gelmektedir. Lastiklerin ya da tekerleklerin kendilerinin ayarı değildir. Düzgün bir ayar, lastiklerin açılarının ve yol ile temaslarının, kamber, kaster ve toe gibi parametrelerde araç üreticisinin belirlediği standartlara uygun şekilde ayarlanması ile olur. Lastiklerin ayarlarının gerektiği şekilde yapılmaması, lastiklerinizin düzensiz bir şekilde veya zamanından önce aşınmasına sebep olabilir.

            Lastiklerinizin basıncını her ay kontrol ederek, gerektiği şekilde bakımlarını sağlamanız gerekmektedir. Eğer normal olmayan bir aşınma görüyorsanız, bir teknisyene ayarlarınızı kontrol ettirmeniz gerekir. Mersin Oto Ekspertiz firmaları arasında saygın bir kimliğe sahip olan Mezitli Oto Ekspertiz firması olarak lastikleriniz hakkında detaylı ekspertiz incelemesi yapılarak sonuç tarafınıza rapor şeklinde bilgi verilmektedir.